سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مردود

مطالب اخیر وبگاه

لینک دوستان وبگاه

آرشیو مطالب

برچسب‌ها

طراح قالب

ثامن تم؛مرجع قالب و ابزار مذهبی وبلاگ و سایت
یا صاحب الزمان (عج) السلام علیک یا اباصالح المهدی (عج) یا مهدی ادرکنی ...

این مطلب نقلی است و از وبلاگ دکتر قدیری ابیانه نقل شده است، اهل نقلی کار کردن نیستم، اما یکی از دوستان ازم خواست تا بیشتر در مورد شهید ادواردو آنیلی بنویسم، من هم برای اینکه کم و کسری پیش نیاد این مطلب رو به نقل از وبلاگ یکی از صمیمی ترین دوستان ادواردو آنیلی نوشتم.

به نام خدا

این متن خلاصه ای از اظهارات دکتر محمد حسن قدیری ابیانه از دوستان ادواردو و رایزن مطبوعاتی وقت (1358 تا 1361) جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در یک میزگرد است که در تاریخ 20/12/1381 با او انجام شده است. توجه شما را به آن جلب می نماییم.

ادواردو آنیلی (Edoardo Agnelli) فرزند ثروتمندترین خانواده ایتالیایی یک مسلمان شیعه بود. پدر او سناتور جانی آنیلی (Gianni Agnelli) مرد ثروتمند و معروف ایتالیا، مدیر و سهامدار اصلی و صاحب کارخانجات اتومبیل سازی فیات (FIAT) و فراری (FERRARI)، باشگاه معروف فوتبال یوونتوس، بانکها و موسسات بیمه، چندین کارخانه و شرکت تولیدی، تجاری و ... چندین شبکه رادیو تلویزیونی و مطبوعات و مجلات معروف و پرتیراژ ایتالیا و ... و مادر او یک پرنسس یهودی است. در 24 آبان ماه 1379 در یک واقعه مشکوک در گذشت. انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا در ایران، در فردای شهادت او اعلام کردند که او مسلمان و شیعه بوده و بر اثر توطئه صهیونیستها به شهادت رسیده است و روزنامه کیهان در همان روز آن را منعکس ساخت. امروز با دکتر قدیری ابیانه که در سال 1353 اولین انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در ایتالیا را بنیانگذاری کرده و ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان رایزن مطبوعاتی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا بوده و اولین ارتباط را با او داشته و از دوستان نزدیک و صمیمی او بوده است مصاحبه‌ای داشته‌ایم که ذیلا خلاصه‌ای‌ از اظهارات او ذکر می‌گردد:
24 آبانماه سالروز شهادت ادواردو آنیلی تنها فرزند پسر سناتور آنیلی است. در آن روز رسانه‌های ایتالیا پیدا شدن جسد او در زیر یک پل در اتوبانی در ایتالیا را خبر داده و عمدتا خودکشی را به او نسبت دادند.
نام ادواردو بعد از اسلام آوردن او (که قبل از انقلاب حادث شده بود) هشام عزیز و بعد از شیعه شدنش مهدی انتخاب شده بود، در چند نوبت به ایران سفر کرده بود و با حضرت امام خمینی(ره)، حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در قبل از دوران ریاست جمهوریشان، و با حضرت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی در زمان ریاست مجلس شورای اسلامی دیدار کرده بود و به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نایل آمده بود.
دیدار او به عنوان فرزند مسلمان صاحب فیات با حضرت امام (ره) در کتاب خاطرات حضرت آیت‌ا.. هاشمی رفسنجانی که قبل از شهادت ادواردو به چاپ رسیده ذکر شده است.
وی گفت این شهید عزیز قرار بود یک ماه قبل از شهادتش به ایران بیاید و قصد داشت به دیدار مقام معظم رهبری برود، لیکن والدین او برای ممانعت از این سفر او به ایران، گذرنامه او را پنهان کرده بودند. او به شدت تحت فشار خانواده بود تا دست از اسلام بکشد.
ادواردو نگران سوء قصد از سوی صهیونیستها بود و به من (قدیری)گفته بود که آنها او را به خاطر اسلام آوردنش خواهند کشت و قتل او را به خودکشی، حادثه غیرمترقبه یا بیماری نسبت خواهند داد. اما او تصور می‌کرد که تا پدر او زنده است او نیز از قتل مصون خواهد بود.
با مرگ ادواردو، سهم او از ارث پدر و مادر پیرش، تماما به تنها خواهرش مارگریتا ((Margheritaخواهد رسید و با توجه به اینکه خواهر او 7 فرزند از دو شوهر دارد، این ارث بین آنها تقسیم خواهد شد.
وی گفت مارگریتا خواهر ادواردو از شوهر اولش به نام آلین الکان (Alain Elkann)که یهودی است، چند فرزند و از شوهر دومش سرجه د فالن (Serge de Phalen) که مسیحی است نیز چند فرزند دیگر دارد، بنابراین، بخشی از سهم ارث ادواردو به چند فرزند یهودی خواهر ادواردو خواهد رسید. ضمنا مدیریت موسسه بزرگ فیات و سایر موسسات خانواده آنیلی نیز به نوه بزرگ سناتور آنیلی یعنی جاکوب (Jacopo) یهودی 23 ساله، فرزند بزرگ مارگریتا (خواهر ادواردو آنیلی) خواهد رسید.
جوواننینو (Giovannino)، پسر عموی ادواردو که جانشین خانواده آنیلی در مدیریت فیات (در صورت مرگ سناتور آنیلی) محسوب می‌شد، نیز چهار سال پیش به طور مشکوکی (ظاهرا بر اثر بیماری) فوت کرد. با فوت مشکوک جوواننینو، پسر عموی ادواردو آنیلی و کشته شدن خود ادواردو که عنوان خود کشی بر آن گذاشته شده بود، مدیریت و عمده ثروت فیات (با توجه به فوت پدر ادواردو که حدود یک ماه پیش رخ داد)، از دست کاتولیک ها خارج و به دست یهودی ها افتاد.

او گفت: من یقین دارم که ادواردو آنیلی همانطور که خود پیش‌بینی کرده بود، به شهادت رسیده است و تحقیقات دوستان ما نیز نشان می‌دهد که او تا آخرین لحظه بر ایمان اسلامی خود پایدار مانده بود، بلکه در صدد مسلمان کردن دیگران نیز برآمده بود و حتی دو روز قبل از شهادتش با دو کشیش در استان توسکانا در مورد اسلام ملاقات داشت و به همین مناسبت از یکی از دوستان مسلمان خود خواسته بود تفاسیری را که در مورد آیه "جاء الحق و ذهق‌الباطل ان الباطل کان ذهوقا" وجود دارد در اختیار او قرار دهد.
پدرش او را تهدید به محرومیت از ارث در صورت عدم ترک اعتقاد به اسلام کرده بود و او برای حفظ دینش حاضر به گذشت از میلیاردها دلار ثروت شده بود، بنابراین، چگونه ممکن است که او با این اعتقاد راسخ به اسلام، دست به خود کشی که در اسلام حرام است بزند. این دلیل نیز احتمال خود کشی او را منتفی می‌کند.
یک نفر از دوستان ایتالیایی او، که از خانواده‌ای ثروتمند بود نیز مسلمان شده بود. او با تلاشهای ادواردو و به دنبال صحبتی که من(قدیری) با او داشتم، در حضور من مسلمان شد. قدیری گفت: صهیونیستها با به شهادت رساندن ادواردو، هم موجب شدند بخشی از ثروت عظیم پدر به دست یک مسلمان نیفتد و هم با توجه به وضعیت وارثین، نیمی از سهم ادواردو نصیب فرزندان یهودی خواهرش شود. جالب اینجاست که جورجو (Giorgio) برادر سناتور آنیلی نیز در سن 36 سالگی به مرگ مشکوکی در سالهای دور کشته شده و سهم او بین بقیه تقسیم گشته بود.
مارلا کاراچولو (Marella Caracciolo) مادر ادواردو نیز یک پرنسس یهودی است.
صهیونیستها زنان یهودی را در سر راه زندگی مردان ثروتمند قرار می‌دهند تا بدینوسیله راه انتقال ثروت به جامعه یهودی را باز کنند. مرگهای مشکوکی که در این خانواده‌های ثروتمند رخ می‌دهد در جهتی است که در تقسیم ارث در نهایت، قدرت و ثروت، هر چند در طول زمان طولانی، به یهودیان منتقل می‌گردد. اتفاقی که با مرگ ادواردو آنیلی مسلمان و عمو و پسر عموی مسیحیش رخ داد و باعث شد که ثروت و مدیریت خانواده آنیلی از دست کاتولیکها و مسلمانان خارج و به دست یهودیان این خانواده بیفتد.
با توجه به نفوذ فیات در ایتالیا در حقیقت در آینده شاهد نفوذ روز افزون صهیونیستها در ارکان مختلف ایتالیا خواهیم بود.
هر اتفاقی که برای 4 فرزند کوچک مارگریتا (خواهر ادواردو) که از پدر مسیحی هستند (یعنی برای ماریا (Maria)12 ساله، پییترو (Pietro) 12 ساله، سوفیا (Sophia) 10 ساله و آنا (Anna) 8 ساله بیفتد، بر ثروت چند فرزند دیگر او که از پدر یهودی هستند یعنی جاکوب (Jacopo) 25 ساله، لاپو (Lapo) 20 ساله و جینورا (Ginevra) 18 ساله افزوده خواهد شد و بنابر این می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده، صهیونیستها برای 4 نوه کوچک سناتور آنیلی که پدرشان مسیحی است نیز نقشه بکشند و اتفاقاتی نظیر آنچه بر سر ادواردو آنیلی، عمو، و پسر عمویش افتاده برای آنها نیز رخ دهد.
وی گفت برای اینکه کل ثروت سناتور آنیلی به دست یهودیان نیفتد، باید مراقبت بیشتری از این 4 خواهر زاده کوچک ادواردو به عمل آید و آنها را از توطئه صهیونیستها حفظ کنند؛ گرچه نفوذ صهیونیستها در ایتالیا و در خانواده آنیلی‌ها به حدی است که هر گاه اراده کنند به مقصود خویش نایل می‌گردند.
وی گفت ممکن است اعضای یهودی خانواده آنیلی از این توطئه‌ها بی‌ اطلاع باشند، لیکن به احتمال قوی موساد با حمایتهای صهیونیستهای ایتالیا که در این کشور از تشکیلات قوی‌ای برخوردارند،‌ این ترورها را برنامه‌ریزی‌ها کرده باشند.

او به من(قدیری) گفته بود که برای ترک ایمان به اسلام به شدت تحت فشار خانواده قرار گرفته است و حتی او را به زور در یک درمانگاه روانی خصوصی به طور کاملا مخفی بستری کرده بودند و پزشکان یهودی با گرایش شدید به اسرائیل و صهیونیسم، مرتبا به او فشار می‌آوردند و موادی نیز به او تزریق تا او اراده خود را از دست بدهد. وی می‌گفت:"آنها حتما مسلمان بودن او را به اسرائیل گزارش خواهند کرد و این مقدمه‌ای برای ترور او خواهد بود. ، لیکن او در ایمان خود استوار است و تا پای جان به آن وفادار خواهد ماند."
فردای شهادت او، انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان ایتالیا طی اطلاعیه‌ای مسلمان بودن و شهادت او توسط صهیونیستها را اعلام کردند، لیکن مطبوعات ایتالیا موضوع را کاملا سانسور کردند و خبرگزاری آنسا ایتالیا که در ایران دفتر دارد، علی‌رغم دریافت اطلاعیه آنرا منعکس نساخت.
دکتر قدیری از مسلمانان ایتالیا خواست دست به اقدام حقوقی زده و از دستگاه قضایی ایتالیا بخواهند که در مورد احتمال قتل او تحقیق کنند.
وی گفت من حاضرم شهادت دهم که ادواردو آنیلی مسلمان بود و شخصا به من گفت که از کشته شدن توسط صهیونیستها بیم دارد و تاکید کرد که صهیونیستها بالاخره او را ترور خواهند کرد و آنرا یا به بیماری یا خود کشی یا حادثه غیر مترقبه نسبت خواهند داد.
وی افزود: هم اکنون می توان می توان کارخانجات فیات را یک موسه صهیونیستی قلمداد کرد.
دکتر قدیری افزود به زودی دستخط ادواردو آنیلی به زبان انگلیسی و ایتالیایی که گواه مسلمان بودن اوست منتشر خواهد شد.
دکتر قدیری که از سال 1351 برای تحصیل در رشته معماری به ایتالیا رفته بود، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، رایزن مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا بوده و آشنایی او با آدواردو آنیلی در همان زمان و به دنبال تماس ادواردو آنیلی با او آغاز شده است.
وی اظهار داشت که یک سایت اینترنتی را در مورد ادواردو راه انداخته است که به زودی اطلاعاتی را در مورد او در أن منعکس خواهد ساخت. از جمله دستخط های ادواردو به ایتالیایی و انکلیسی که نزد او موجود است منتشر خواهد شد.
وی از مدیران سایت های اینترنتی خواست که آدرس این سایت را در سایت خود منعکس سازند.
آدرس سایت http://edoardo.persianblog.ir اعلام کرد.


نویسنده فرشاد براتی در شنبه 90/8/28 | نظر

ادواردو آنیلی رو از یه مستند شناختم که توی تلویزیون و از شبکه 4 دیدم، خیلی خوشم اومد، یعنی هم حسودیم شد و هم حسرت خوردم، حسودیم شد به اینکه واقعا یک مسلمانه و حسرت خوردم از اینکه چقدر راحت یه مسلمان واقعی شهید میشه ولی توی یه کشور اسلامی مثل ایران هم خیلی ها هستن که نمیخوان عنوان شهید رو برای او استفاده کنن.
از ادواردو آنیلی خیلی خوشم میومد، تحقیق هم کردم در موردش اما تحقیقام همه در حد چندتا مستند و یکی دوتا خبر بود، برای همین هیچ موقع به طور جدی با این شهید بزرگوار آشنا نشدم.
تا اینکه توی نمایشگاه رسانه های دیجیتال و در غرفه خانه فعالان مجازی با رییس انجمن شهید ادواردو آنیلی آشنا شدم، البته این آشنایی فقط برای یک دیدار نیم ساعته بود و نتونستم باهاشون صحبت کنم، اما نمایشگاه مطبوعات و باز غرفه خانه فعالان مجازی مجالی شد تا درست و حسابی با این آقا یعنی جمال طاهری صحبت کنم.
البته بیشتر اون شبی بود که با جمال توی هتل یک شب با هم بودیم و تا دیر وقت داشتیم با هم صحبت میکردیم، صحبت ها خیلی طولانی شد، و الان مجال نیست که در موردش کامل بنویسم و انشاالله تو یه وقت بهتر کامل توضیح میدم اما اینکه امروز نوشتم برای این بود که دوشنبه یازدهمین یادواره این شهید بزرگوار توی اصفهان برگزار میشه، پوستر همایش رو هم به پیوست میذارم که آدرس و شماره تلفن و همه چی رو توش داره.

یازدهمین یادواره شهید ادواردو آنیلی


نویسنده فرشاد براتی در جمعه 90/8/27 | نظر

جمعه ای دیگه اومد و من هنوز همون آدمم، از هیچ لحاظ تفاوت نکردم، البته نه من، بلکه فکر میکنم هیچکدوم از ما انسانها هیچ تفاوتی نمیکنیم.
البته این خیلی عادی هست که روزمرگی ما رو از موفقیت باز داره، اما آیا واقعا نباید به کلام امامانمون هم توجه کنیم؟
من متن کامل حدیث را یادم نیست اما حدیثی هست از امام علی(ع) که میفرمایند: مسلمان کسی است که امروزش با دیروزش تفاوت داشته باشه.
این یعنی ما انسانها هر روز باید به سمت تکامل پیش بریم، اما چرا ما دچار این روزمرگی شدیم؟!!!!


نویسنده فرشاد براتی در جمعه 90/8/27 | نظر
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد...
طراحی و بهینه سازی قالب : ثامن تم ( علیرضا حقیقت )